Därför kommer här några siffror att fortsätta diskussionen kring. Över 1,8 miljarder tv-tittare följde tävlingen 2005-2006, i fler än 180 länder över hela världen. Fakta visar dessutom att racet 2005-06 gav tillbaka mellan 300-400 procent av det investerade beloppet (beroende på olika syndikat)*. Ska Volvo inte satsa vidare på en sådan guldgruva för att komma upp på fötterna igen?
* stockholm.city.se, Knud Frostad, CEO Volvo Ocean Race
1 kommentar:
Tack Jonas för den eminenta informationen!
Jag som gammal volvoarbetare kan ju inte mer än att instämma på all den kritik som Lars-Erik har fått!
Jag förstår precis vad du menar, när du spyr galla över det rådande ekonomiska klimatet. Men samtidigt kan du inte lasta volvo i sig som företag för allt som pågår i den ekonomiska världen just nu.
Jag tror och vet att företaget just nu kämpar med näbbar och klor för att överleva.
Vad som inte behövs just nu är den sorts pessimism och avundsjuka som du så elegant deklarerar med dina ord här på bloggen.
Jag vet att de personerna som jobbar med detta event gör allt som dem kan för att volvo ska sälja mer produkter och kanske kunna återanställa dem som tyvärr, i krisens tecken, har fått lämna sina jobb. Som en annan av de välartikulerade personerna på bloggen sa: -You got to spend money to make money! Helt riktigt! Och jag tror att du också förstår det Lars.
Så upp med mungiporna nu!! Istället för att gnälla så är det bara att borra ned huvudet och köra! Gör vad du kan på ditt arbete för att vända på det här, gnälla kan alla göra men det är dem som kan använda den energin till något positivt istället som kan göra skillnaden!!
Kör på you volvoarbeters all over världen!!
S.
Skicka en kommentar