Volvo Ocean Race

Volvo Ocean Race 2008-2009 är över. VO70-båtarna gick i mål utanför den ryska kusten den 27 juni. Slutsegraren Ericsson 4 firades ordentligt under St. Petersburgstoppets intensiva dagar. Läs mer om det häftiga slutet och bloggens sista inlägg.

Trevlig läsning!

Jonas

onsdag 24 juni 2009

Några händelser i Stockholm

Så börjar även Stockholmstoppet lida mot sitt slut. Under de dagar som varit, efter midsommar och fram till dagens datum, har fler och fler människor besökt oss mellan Kungsbron och Slussen. Vädret har varit strålande och vårt team har haft fullt upp, från morgon till kväll! Kortfattat ska jag redogöra för en bråkdel av vad som hänt under dessa dagar, utanför det normala jobbet...

Prisutdelningen vid stora scen lockade många människor. Telefonica Blue som gick på grund utanför Marstrand revancherade sig och vann Inport racet ute på Kanholmsfjärden. Jag tillsammans med Volvo Ab:s VD Leif Johansson delade ut priset till vinnarna

TV4 sände sin morgonsoffa från vår paviljong två mornar i rad. Själv gjorde jag allt jag kunde för att få medverka i panelen, men fick nöja mig med att posera efter sändningstid
Den stora Price Giving dinner ägde rum i Statshuset, närmare bestämt i den Blå hallen. Kungafamiljen var bland annat bjudna på middagen. Dagen innan var jag och Christina på lite rehursal för att öva in prisutdelningen. Bilder från kvällen hoppas jag kunna få tag i inom snarast
Ett kärt återseende! Det ryska teamet, som var tvugna att lämna racet i Singapore p.g.a ekonomiska svårigheter, kom till Stockholm igår eftemiddag. Förhoppningsvis går besikning och andra krav igenom så att båten kan medverka under det sista benet in i ryssarnas hemmahamn St. Petersburg
Kocken Jonas Landmark kom och visade mig ett tidningsurklipp från Värmdös lokala tidning där han blivit intrevjuad i ett reportage om Volvo Ocean Race. Som bild hade Jonas valt att skicka in en som jag tagit under resan. Mycket riktigt stod det Foto: Jonas Eriksson under bilden. Vem vet, kanske har jag en framtid som professionell fotograf med min nya kamera?!

Inga kommentarer: